Din varukorg är tom!
Att handla
Genom din beställning garanterar du att du antingen fyllt 18 år, eller att du som är under 18 år har målsmans tillstånd att handla.
Betalning
Följande betalningsalternativ är möjliga att välja:
- Billmate kortbetalning VISA, Mastercard. (ingen
avgift)
- Billmate Faktura 14 dagar (avgift tillkommer)
- Billmate Delbetalning (avgift tillkommer)
- Bankgiro (ingen avgift)
- Swish (ingen avgift)
Mer om Bankgiro / Swish
Leveranstiden är längre än vid
kortbetalning då vi väntar in betalningen. Observera att lagerstatus för
produkter kan förändras fram tills betalningen kommit fram - produkterna
reserveras ej under tiden.
Gör så här: 1. Välj Bankgiro/Swish 2. Fullfölj din beställning, en
orderbekräftelse skickas till dig automatiskt. Ange order-id när du betalar. 3. När betalningen tagits
emot behandlas din order.
Mer om betalning med kort
Du kan betala med svenska kort utställda av VISA och Mastercard. Betalningen
hanteras av Billmate på säker
plattform. När du väljer att betala med kort så behöver du ange kortnumret,
kortets giltighetstid samt CVC-koden som du hittar på baksidan.
Mer om Billmate Faktura 14 dagar
Avgift 29 kr tillkommer. Fyll i personnummer i kassan. Fakturan
mejlas. Vid sen betalning tillkommer en påminnelseavgift och dröjsmålsränta
enligt aktuella villkor från Billmate (nedan). Vid fakturafrågor kontakta
Billmate kundtjänst.
Villkor Billmate Faktura (öppnas i nytt
fönster)
Mer om Billmate Delbetalning
Dela upp betalningen på flera månader. Avgifter tillkommer. Fyll i personnummer
i kassan. Fakturan mejlas. Vid sen betalning tillkommer en
påminnelseavgift och dröjsmålsränta enligt aktuella villkor från Billmate
(nedan). Vid fakturafrågor kontakta Billmate kundtjänst.
Villkor Billmate Delbetalning (öppnas
i nytt fönster)
Betalningsanmärkning
Samtliga fakturaköp medför att en kreditprövning görs innan varor skickas. Har
du betalningsanmärkning ska du välja betalsätt Kort eller Bankgiro/Swish (dvs
förskottsbetalning).
Priser och moms
Alla priser visas inkl moms 25%, och på vissa ställen
även pris exkl moms och/eller momsbeloppet. Priset som visas inkl moms är normalt det som du betalar. Vi reserverar oss
dock mot ev fel i priser, produktbeskrivning och bild. Exempel på sådant fel är
bla att en vara fått fel/inget pris vid systemuppdatering, något som kan hända
då produkter utgår. Om något visar sig vara fel kontaktar vi dig igen med
korrekt information för att kontrollera om du fortfarande vill genomföra
beställningen.
Ångerrätt/retur
Du har rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar från den
dag du tog emot varan. Produkten måste returneras i produktens originalförpackning och emballeras så
att produkt och förpackning skyddas under retur. Om du utnyttjar din ångerrätt ska retur ske utan onödigt dröjsmål och senast
inom 14 dagar från ditt meddelande om retur.
Följande gäller i allmänhet för full
ångerrätt för samtliga produkter:
- Varan är inte en intimprodukt.
- Innerförpackningar av plast eller
annat material får ej öppnas. Kartongen är en del av produkten och får inte
skadas.
- Produkten får kontrolleras för att
säkerställa att de lever upp till förväntad kvalitet, form och funktion i sitt
nyskick men de får inte användas ej ens för att provas. Intimprodukter bytes/returneras ej.
En retur kan du göra genom att logga in med ditt
användarnamn och lösenord och fylla i uppgifterna under rubriken retur på
"din sida". Dina användaruppgifter är automatiskt ifyllda och du kan
se status på ev tidigare returer. Du kan även anmäla en retur genom att
ringa/mejla.
Begagnade returnerade varor säljs billigt i
secondhand-avdeln... nej men seriöst - returnera inte använda varor.
Vid ångerköp sker återbetalning när returen återkommit
till oss.
Du svarar själv för returfrakten vid ångerköp. OBS Returnera inte mot
postförskott eller REK - extra kostnader i samband med retur debiteras.
Vi tillämpar subventionerad frakt vilket innebär att fraktkostnaden troligen är
billigare vid beställning än vid retur. Returfraktkostnaden beror också på
varans storlek och vikt.
Reklamationer
För
att vara på den säkra sidan bör du ha som vana att alltid se över
emballaget när du hämtar ditt paket. Du har rätt att utan kostnad öppna
paketet, för att kontrollera varan.
Om
något är felaktigt med din produkt vid leverans, ber vi dig reklamera det hos
oss så snart så möjligt. En reklamation av produkt kan du göra genom att logga
in med ditt användarnamn och lösenord och fylla i uppgifterna under rubriken
reklamation på "din sida". Dina användaruppgifter är automatiskt
ifyllda och du kan se status på tidigare reklamationer. Du kan även göra en
reklamation genom att ringa/mejla.
För
att vi ska godkänna reklamationen: Reklamation måste alltid göras, skicka
inte bara tillbaka produkten. Felplock; Om fel produkt har skickats från
oss, skickar vi ut rätt produkt, den felaktiga produkten skall återsändas. Glöm
inte att ange i reklamationen vilken produkt du fått istället. Produkt
saknas; Efter kontroll skickas den saknade varan ut till
dig. Trasig/defekt; Vi skickar ut en ny produkt. Hela produkten ska återsändas
till oss. Vi gör vår bedömning därefter. Annan orsak; Om orsaken är en
annan, måste det anges vad orsaken är. Oavsett anledning - hör av dig så
hjälper vi till.
Meddelande
om fel i vara måste lämnas inom skälig tid från det att du som kund upptäckte,
eller borde ha upptäckt felet. Reklamationsrätten för en vara upphör under alla
omständigheter efter 3 år, det är endast ursprungskund som har möjligheten att
reklamera, om en produkt köps i andrahand gäller endast garanti via
tillverkaren. Vid eventuella tvister angående reklamationer följer vi
Allmänna reklamationsnämndens, ARN:s, rekommendationer.
Ändra och avbeställa order
Du
kan inte själv ändra eller avbeställa din order på Din sida. Vi ändrar och
avbeställer ordrar i den mån det är möjligt, när en order väl är printad för
packning har vi inte möjlighet att ändra eller avbeställa den.
Leverans
Alla
paket skickas helt anonymt i vanliga omärkta bruna/vita e-handelskartonger, som
avsändare står ett logistikföretag i Storbritannien.
Order packas och skickas inom 24 timmar från beställning. Normalt har du ditt
paket inom 2-7 dagar.
Leverans sker normalt till ditt närmaste utlämningsställe. När
försändelsen ankommer ditt utlämningsställe får du ett sms eller postavisering.
Outlösta paket
Vi
förbehåller oss rätten att debitera dig kostnaderna för returfrakt,
expeditionskostnad etc. Du kommer att bli debiterad med minimiavgift 299:- vid outlösta paket. Försändelsen
ligger på uthämtningsstället i 14 dagar innan den returneras.
Fraktpriser
Frakt kostar för närvarande 49 kr oavsett ordervärde.